We live in a beautiful world.. - Reisverslag uit Dalen, Noorwegen van Heleen Vis - WaarBenJij.nu We live in a beautiful world.. - Reisverslag uit Dalen, Noorwegen van Heleen Vis - WaarBenJij.nu

We live in a beautiful world..

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

02 Augustus 2011 | Noorwegen, Dalen

Tenminste, zo lijkt het als je hier rondloopt. Maar zoals jullie waarschijnlijk wel hebben meegekregen is het ook hier niet allemaal zo mooi geweest de afgelopen week in Noorwegen. Wat een trieste boel allemaal.. Ondanks dat Oslo hier nog een eindje vandaan is, was het ook hier goed te merken. De tv in het Beverhuis stond bijna dag en nacht aan en er zijn bijvoorbeeld ook Nederlandse mensen op de camping gearriveerd die die dag twee straten verder in Oslo aan het winkelen waren. Daarnaast is er hier uit het dorp ook nog een jongen omgekomen bij die schietpartij. Zo komt het toch wel erg dichtbij opeens. Vorige week maandag werd er in heel Scandinavie ’s middags een minuut stilte gehouden en ’s avonds was er in iedere gemeenschap in Noorwegen een stille tocht. Ook wij hebben de camping toen even gesloten en zijn er met z’n allen heen gegaan. Het was best indrukwekkend hoeveel mensen er nog meeliepen met fakkels en rozen. Zo werd je toch weer even met je neus op de feiten gedrukt. Heel raar ook dat er zoiets kan gebeuren in zo een mooi en rustig land als Noorwegen.

Maar ondertussen zijn we wel weer druk verder gegaan hier op de camping. Het weer is sinds vorige week echt heerlijk geworden en dus ook de camping is opeens stukken voller! Bob is er blij mee, want het seizoen is nog nooit zo slecht geweest. Er woont hier al ongeveer 50 jaar een Nederlandse vrouw in het dorp en zij had nog nooit zo een slechte zomer en zo een lege camping gezien. Tja.. lekker dan! Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk. We blijven hier lekker doorgaan! Het schilderwerk is nu zo goed als af, de jongens slopen op dit moment een huisje en ik mag me deze dagen storten op een stuk bos dat ik met mijn handen plat mag maken. En op de een of andere manier vind ik het allemaal nog leuk ook! Wat wil je als er naast je een leuk riviertje stroomt, om je heen een paar mooie bergen zjin en het zonnetje schijnt; genieten!

Maar ’s avonds is het vaak nog steeds het meest genieten. Op een van de regenachtige dagen zijn we nog een paar keer naar een waterval gereden hier in de buurt. Vanwege al die regen was die echt enorm groot geworden, wat een geweld zeg, prachtig! En als je dan ook nog van die leuke onverharde weggetjes hebt waar je overheen mag rijden (jaja, Mirjam vertrouwd me zo goed dat ik af en toe haar autosleutels in mijn handen gedrukt krijg, yay!) dan maakt al die regen je helemaal niks meer uit. Verder hebben we nu ook al iets vaker kampvuurtjes kunnen bouwen. Een biertje en Kinny’s gitaarspel maken het dan helemaal compleet. Afgelopen week zijn we (Jill, Mirjam & ik) ook nog eens op een van die ontzettend hete dagen wezen zwemmen. Eerst bij een riviertje met watervalletjes hierin de buurt, en daarna zijn we nog doorgereden naar een meertje. Prachtig allemaal, maar wel ontzettend koud!

Afgelopen woensdag was ik jarig en ook dat moest gevierd worden natuurlijk. ’s Avonds hadden Jill en Mirjam stiekem mijn kamer nog versierd met ballonnen en slingers, en de volgende ochtend aten we een heerlijke worteltaart voordat we keihard aan de schoonmaak gingen :) ’s Avonds na werk ben ik met Jill, Kinny en Mirjam naar Rui gelopen (het uitzichtspunt hier op de berg) om daar even een biertje te doen. Bij terugkomst kreeg ik in het restaurant een heerlijke verjaardagspannekoek van chef pannekoek Erik en toen iedereen klaar was met werken hebben we een mooi kampvuurtje gemaakt. Een relaxte verjaardag dus, het had slechter gekunt! :D

Vrijdag zijn we ’s avonds weer eens naar Brygga geweest om wat biertjes te doen. Toen we net een halve minuut zaten kwamen er al twee Noren naar ons toe, en zij vonden Jill gelukkig wel een erg leuk meisje! Daardoor kregen wij een aantal keer wat drankjes toegespeeld waardoor de avond steeds leuker werd. Ik had nooit gedacht dat ik hier zoveel zou gaan drinken, maar wanneer mensen mij drankjes aanbieden sla ik dat natuurlijk niet af :) De wandeling terug naar de camping duurde even wat langer dan normaal (1.5uur ipv 20 minuten?) maar om 3uur lag ik dan toch weer in m’n bedje ;-) Dat merkte ik de volgende dag helaas wel. Daarom heb ik de nacht erna meteen maar 12uur achter elkaar geslapen, dat had ik nodig blijkbaar! Ik merk wel dat ik nu het einde van het seizoen nadert steeds meer moe wordt. Ook de jongens hebben er redelijk wat last van, en dus hebben zij de komende 2 dagen vrij gekregen en gaan ze een korte trip maken richting de Preikestolen. Ook Mirjam, Jill en ik mogen aanstaand weekend twee dagen vrij. We hebben besloten om ook maar een tripje te gaan maken richting Stavanger en de Preikestolen! Daar heb ik behoorlijk veel zin in, lekker eventjes weg van de camping en ontspannen! Dan kan ik de laatste twee weekjes er nog wel tegenaan denk ik.

Nouja, ik zit dus niet stil en ik ben nog steeds erg aan het genieten! Maar om eerlijk te zijn zal ik het ook weer heerlijk vinden om m’n familie en vriendinnen te zien, ook al ben ik me nu al aan het afvragen hoe ik het moet gaan overleven om weer hele dagen te gaan studeren want volgens mij ben ik dat ondertussen een beetje verleerd ;-) Achja, dat komt wel weer. Eerst het hier nog maar even overleven.

Hadebra!

  • 02 Augustus 2011 - 18:43

    Mam:

    Hei, hei,
    naar de Preikestolen nogal. Jeetje, ga je die wandeling weer doen? Mooie foto's maken hoor. Geniet ervan.
    Wij missen jou ook hoor.

    Groetjes en tot over 20 dagen.
    Kus, mam

  • 02 Augustus 2011 - 19:41

    Melanie:

    Je boft allemaal maar jij...
    Kuskus

  • 02 Augustus 2011 - 21:03

    FashionBoy:

    Ten eerste: Waarom heb je mijn pannenkoek niet tot in detail beschreven in je verhaal? Jij en Jill bespreken alles tot in detail met elkaar...;-)

    Ten tweede: Erik vond die 2 jongens niet zo leuk;-)

    Last but not least(!!): Waarom benoem jij jou nieuwe vriendje niet met naam en toenaam in jou verhaal?

  • 02 Augustus 2011 - 22:03

    Papa:

    Leuk verhaal, schat. Maar wie is je nieuwe vriendje?????

  • 03 Augustus 2011 - 08:23

    Carolien:

    Hallooooo, ja klinkt allemaal leuk hoor, maar sluit me verder bij pap aan: nieuw vriendje? :D Volgens mij is het tijd voor een skype-date ;) Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Dalen

Heleen

Actief sinds 13 Feb. 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 38765

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 02 April 2015

Burundi 2015

11 Maart 2014 - 29 Juni 2014

Ghana 2014

07 Juli 2012 - 30 Augustus 2012

Rwanda 2012

29 Juni 2011 - 02 September 2011

Noorwegen 2011

Landen bezocht: