Bijna! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Heleen Vis - WaarBenJij.nu Bijna! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Heleen Vis - WaarBenJij.nu

Bijna!

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

05 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Ja, het is echt. Vorig jaar, nadat ik de hele zomer in Noorwegen was geweest, heb ik keihard tegen m’n vriendinnetjes geroepen; ‘maar volgend jaar gaan we echt, maar dan ook écht met z’n allen op vakantie hoor!! No way dat ik weer een hele zomer weg zal gaan!’ En toch moet ik er weer vandoor. Sorry lieverds! Maar zondag zit ik gewoon met m’n kont in het warme Rwanda. Heel vreemd eigenlijk, ik besef het nog totaal niet, en misschien moet ik dat maar ook niet teveel doen.

Voor diegene die geen idee heeft wat ik ga doen (en dat zijn er weinig geloof ik, ik heb het al honderden keren moeten vertellen namelijk): ik ga naar de King David Academy in Kigali, de hoofdstad van Rwanda. De King David Academy is een privé kostschool met ongeveer duizend leerlingen. Via google ben ik bij de stichting Rwanda Solidair gekomen van Hans, Hans & Jan Willem (voor geïnteresseerden: www.stichtingrwandasolidair.nl). Zij steunen een aantal leerlingen van deze school en ondertussen ook al ex-leerlingen die momenteel op de universiteit studeren. In voorgaande jaren zijn zij met grote groepen naar de King David gegaan, en tegenwoordig bieden ze de mogelijkheid om daar vrijwilligerswerk te doen. Tijdens een gesprek met hen kwam naar voren dat ze vooral op zoek zijn naar iemand die hun studenten kan helpen met het kijken naar hun toekomst na de universiteit, de zogenoemde ‘career-development’. Een grote uitdaging, zeker aangezien ik zelf ook maar een 19-jarig studentje ben en daar vrij weinig ervaring mee heb, maar ik ga m’n best doen om er iets moois van te maken en hopelijk iets goeds achter te laten op de King David! Spannend is het wel. Ondanks alles wat ik lees/hoor/zie heb ik geen idee wat me te wachten staat, en het is natuurlijk maar de vraag of ze op mij zitten te wachten ;-) Maargoed, ik laat alles maar gewoon over me heen komen, het moet vast goedkomen!

Verder is het natuurlijk ook wel leuk dat ik naar het landje ga waar Carolien ook al een tijdje bivakkeert. Ik heb ontzettend trieste, maar ook hele mooie verhalen gehoord en ik ben benieuwd wat Caro nou zo aantrekt dat ze daar voorlopig maar blijft wonen (en nee mensen, daarmee doel ik niet op de mannen..).

Nouja, via deze blog zal ik af en toe weer eens wat van me laten horen en laten zien. Stuur vooral berichtjes terug, dat is altijd leuk om te lezen :)

Liefs, Heleen

  • 05 Juli 2012 - 20:16

    Tante Hannie:

    Dan ben ik gelijk de eerste!
    Zit nog (iets te laat eigenlijk voor een krantenbezorger) achter de computer te werken en hoorde je mailtje binnenkomen. Dan ben ik meestal ook wel zo nieuwsgierig, dat ik gelijk ga kijken. Is je koffer al gepakt en heb je al een beetje buikpijn?
    Wij wensen je een heel goede reis en een fijne tijd in Rwanda. Maak er wat van. We gaan je volgen!

    Liefs, tante Hannie & co

  • 05 Juli 2012 - 20:27

    Erik:

    Nouwwww Heleentje, misschien loopt de ware Harms daar wel rond voor je;-)

  • 06 Juli 2012 - 18:29

    Fam Vogel Uut Altere:

    Hallo Heleentje, een hele goed reis toegewenst en maak er een mooie tijd van.
    Groetjes, Heidi en Hans.

  • 13 Juli 2012 - 11:51

    Tante Hannie:

    Al een beetje geacclimatiseerd?
    En weet je inmiddels al wat er van je verwacht wordt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Heleen

Actief sinds 13 Feb. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 38851

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 02 April 2015

Burundi 2015

11 Maart 2014 - 29 Juni 2014

Ghana 2014

07 Juli 2012 - 30 Augustus 2012

Rwanda 2012

29 Juni 2011 - 02 September 2011

Noorwegen 2011

Landen bezocht: