Oproep!!! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Heleen Vis - WaarBenJij.nu Oproep!!! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Heleen Vis - WaarBenJij.nu

Oproep!!!

Blijf op de hoogte en volg Heleen

08 Augustus 2012 | Rwanda, Kigali

Lieve vrienden, familie, kennissen en collega’s!

Zoals velen van jullie wel weten ben ik op dit moment in Rwanda. Via Stichting Rwanda Solidair doe ik vrijwilligerswerk op de King David Academy in Kigali. De King David Academy is opgericht in 1999 door directrice Annette die de zorg op zich nam voor een tiental genocide weeskinderen. In de loop der jaren kwamen er steeds meer kinderen bij en momenteel geeft de school onderdak aan zo’n duizend leerlingen!

Ondanks dat de school veel leerlingen heeft zijn de voorzieningen nog niet optimaal. De school blijft vooruitstreven, maar geldgebrek is vaak het grootste probleem. Mede dankzij de stichting is er al veel voor de school gedaan, zoals het inrichten van een mooie bibliotheek en een computerlokaal.

Voor ontspanning zijn er sportveldjes aangelegd voor basketbal, volleybal en voetbal. Deze sportveldjes liggen echter op het terrein van de jongens, naast hun slaapzalen, waardoor het voor de meisjes lastiger is om zomaar te gaan sporten. Vaak schamen ze zich ten opzichte van de jongens en daarbij is het soms ook verboden om naar het jongensterrein te gaan. Voor de meisjes is er verder weinig ruimte om te ontspannen of te bewegen. Daarom ben ik op dit moment bezig om een ruimte voor hen te creëren waar twee schommels, een klimrek en een volleybalveld worden geplaatst. De directrice is erg enthousiast over mijn plannen, maar ik heb wel jullie hulp nodig!

Voor de speeltoestellen en het volleybalveld is ongeveer €1000,- euro nodig. Een groot bedrag voor de King David Academy. Daarom vraag ik jullie van harte om dit mooie project te steunen en daarmee de meiden van King David een fijnere schooltijd te geven! Een donatie kan worden overgemaakt op banknummer 4873240 ten name van Stichting Rwanda Solidair in Wageningen, o.v.v. ‘project Heleen Vis’.

Voor meer informatie over Stichting Rwanda Solidair kun je kijken op hun site: www.stichtingrwandasolidair.nl.
Voor meer informatie over wat ik hier allemaal doe kun je kijken op mijn blog: heleenvis.waarbenjij.nu, en voor foto’s kun je kijken op mijn facebook: facebook.com/heleen.vis. Voor verdere vragen kun je mij natuurlijk ook altijd mailen: heleenvis1992@gmail.com.


En ohja: zegt het voort, zegt het voort! Alle hulp van iedereen is ontzettend welkom! :)


Veel liefs, Heleen





  • 08 Augustus 2012 - 22:07

    Peter:

    Hoi Heleen,

    De eerste bijdrage is gestort hoor!

    succes

  • 09 Augustus 2012 - 01:05

    Erik Van Diepen:

    Weet je wel wat je vraagt van een arme student;-)

  • 09 Augustus 2012 - 09:23

    Tante Hannie:

    Komt eraan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

Heleen

Actief sinds 13 Feb. 2011
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 38847

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 02 April 2015

Burundi 2015

11 Maart 2014 - 29 Juni 2014

Ghana 2014

07 Juli 2012 - 30 Augustus 2012

Rwanda 2012

29 Juni 2011 - 02 September 2011

Noorwegen 2011

Landen bezocht: